Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 4 januari 2012

Jobbigt gott

Jag har nämnt det förut och jag gör det igen. - Leverbiffar är såå goda. Men bakom en god maträtt döljer sig också lite arbete. Något man lugnt kan säga om leverbiffarna när man utgår ifrån hel lever.

Nåja, potatisen kokar och biffarna är i ugnen. På arbetsbänken står en söt hallon paj och en långpanna med morotskaka. I kallförrådet väntar oxå en saltpaj på fredagen. Så ja, jag är nöjd över vad jag åstadkommit under dagen. Nu blir det att varva ner lite och sen bege sig ut i snöstormen. Är bjuden till grannens på "reklam party" så vi får väl se om de lyckas övertyga mig och lilldamen om detta fenomenala städredskap..

Inga kommentarer: