Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

tisdag 28 september 2010

Sommaren är förbi

Inatt var det premiär för kupévärmaren och motorvärmarsladden. Det visade sig att de båda behövdes. Temperaturen var inte mer än -2 grader på jobbet när jag sökte mig hemåt i morse så visst var det skönt att sätta sig i en varm bil. Snart är det även dags att byta till vinterdäck hos oss. Jag föredrar att byta i god tid just pga av att jag skiftar och rör mig på de tider när svart isen är som värst,även om det betyder att vinterringarna nöts lite onödigt nu under hösten.

Hösten för med sig rätt mycket ute jobb oxå. Idag har vi rensat upp lite på gården men mycket återstår ännu. Sommarblommorna är nu borta och blombänken är rensad. De sista potatisarna har äntligen kommit sig ur landet och nu klipper M gräsmattan för sista gången iår. Men ännu återstår det att kratta bort alla lönnlöv, plocka undan trädgårdsmöblerna, städa undan trädgårsredskapen osv..


Inga kommentarer: