Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 23 september 2010

Äppelpaj


Vädret är uselt och man vill hålla sig inne och bara slappa. Men efter 8timmars inandning av plastgaser så behöver man frisk luft. Direkt hemkommen från jobbet var det bara att byta till varmare kläder och traska iväg. Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder. Tanken var en kort promenix på 3km, men jag kan med glädje berätta att den slutade på hela 3,9km! *vågen* Väl hemma kunde jag konstatera att äpplena vi fick senast av svärföräldrarna hade blivit kvar på terassen. De fick följa med oss in och av dem gjorde vi en riktigt god rest-äppelpaj. Lite smuldeg hade blivit kvar efter förra helgens muffinsbak och det passade perfekt till dagens paj. Den var riktigt god tillsammans med vaniljsås och kaffe, så kvar finns inte en smula..



Inga kommentarer: