Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 22 september 2010

Hundvänlig rutt


Det verkar vara så att vi får njuta av det fina höstvädret varannan dag. I måndags var det helt ljuvligt väder och idag var det nästan lika bra. Vi passade förstås på att ta en promenad ute i det gröna. Utforskade en ny skogsväg ikväll som gav en lagom länk på strax under 7km. Den var Ebba-vänlig eftersom där inte fanns varken andra hundar eller människor. Vår hund har ju nämligen en tendens att skälla glatt på allt och alla och det är inte alltid så lyckat när man traskar runt i byn. Speciellt på sena kvällar är det sådär lagom roligt när alla andra hundar i byn ger svar på tal.. voff voff.

Så, en timme till fots gav mig en timme framför tv:n. Men suck, det är faktiskt inte så enkelt som det låter i teorin. Visst är tanken god, men det fungerar inte för mig. Så nu ger jag upp med det försöket. Istället kan jag ju inbillia mig att jag inte alls får lägga på tv:n om inte jag motionerat alls den dagen.. eller ngt? Äh, det är kanske bäst att inte ställa några sådana ultimatum i nuläget. Istället kanske jag borde prova knepet i Birka tidningen? Det om att man får resa lika långt som kilometrar man gått ihop. Jag lär inte komma långt i vår-vinter..

Det ni ser på bilden är mitt senaste loppisfynd. 21 små formar att baka i. Fyndade dem på stadens loppis som vi besökte igår. Tydligen hade någon fått nog av att diska dem, för det är enda nackdelen jag kan komma på med dem..

1 kommentar:

Alexandra sa...

Inte så illa me tuki de forma. Men nej he int så kul ti disk dem!:)