Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 27 september 2010

Medtrafikanter

Det blev en kvällslänk i det smått kyliga men vackra vädret. Innan vi begav oss iväg så kollade vi ruttens längd på googles kartor. Detta för att veta på ett ungefär hur långt och hur länge vi skulle gå. O förstås, för att veta vilket kilometerantal vi fick skriva i motionshäftet. Sagt och gjort kvällens rutt skulle bli 6,3km vilket kändes lite jämfört med vår vanliga rutt till Forsnabbas motionslåda på 5km. Nåja vi gav oss iväg och tänkte inte desto mer på det. På den sista etappen hemåt konstaterade vi att trots vår raska takt hade vi redan gått ca 1½ timme. *pling* plötsligt gick det upp för mig var felet med vår beräknade rutt var. Jag hade noggrant gjort upp rutten hem-sisbacka-kyrkovägen-västerbackavägen..o där stannade min rutt. Jag glömt att fylla i den sista biten från Forsnabba hem. Så vår totala kvällslänk strandade på 8,9km! Vi skrattade gott åt mitt misstag o konstaterade att vi knappast kommit oss för att gå den rundan om vi kollat kilometerantalet i förväg. Inget ont som inte för något gott med sig.

Roligt är det även när medtrafikanterna väjer när möljlighet finns. En fullastad stockbil kom emot oss vid ekorosk. Den svängde över till mötandes fil och hälsade glatt. Vi uppskattade det förstås o hälsade glatt tillbaka.

Hade velat bjuda på en fin höstbild men kameran har inte fått följa med ut i höst så det är brist på bilder. Måste ta o fylla på bildbanken så fort jag hinner. Så vi får väl hoppas på ett fortsatt fint höstväder

Inga kommentarer: