Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 15 juli 2010

Naturlig skönhet


Du ska vara den du är
Du ska vara den du är

Du är så vacker som du är
Å att du aldrig kan förstå det
Du är så rå mot dig själv (ah ah)
Ser allt som ingen annan ser
Och du kladdar mer och mer

Så så så vacker utan spackel
Att du inte kan förstå
Ju mer du kladdar
Ju mer du sabbar
Slå dig fri och gå

Så sjunger Joakim Hillson i sin sång, Vacker utan spackel. O visst är det så att den naturliga skönheten är den som är vackrast. Så är det även med foton, anser jag. Äkta foton som är tagna i nuet, de är bäst. Ibland lyckas man fånga det fina o få en bra skärpa medan det ibland inte går lika bra. Bilden ska få ha sina naturliga fel o brister så som verkligheten är. Man ska inte förvränga det som ögat sett med hjälp av photoshop o andra foto program..

Dagens bild är från vårt äppelträd som nu för första året bär frukt.

Inga kommentarer: