Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 22 juli 2010

Auktion


Det är en upplevelse att få delta i en auktion med en riktig mäklare. 1-2-3 o så var det såld. Att hela auktionen dessutom gick på finska, var väl bara en förmån? Riktigt roligt var det iaf att se hur gamla saker delades ut till oväntade summor. Matbordet och de sex stolarna, med design av Aalto, som utannonserades var inte alls till så stort intresse som försäljarna trott. Enligt dem gick det till ett verkligt rea pris på endast 750€. En soffgrupp designad av Carl Malmsten bjöds det heller inte mer är 50€ för. Men priset här på internet är betydligt större. Vad de sist och slutligen betalade vet jag inte, eftersom vi då sökte oss hemåt med våra små fynd. Ni som koncentrerat er på bilden har väl redan listat ut att hem med oss följde hela världen..

Inga kommentarer: