Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

söndag 18 juli 2010

Motsatt Effekt

Det har varit en låång dag och vi har hunnit med mycket. Efter att ha fått en telefonväckning av min kära syster så satte jag igång med förberedelserna inför dagens utflykt. Hela syskonskaran från min sida var ut till villan o grillade på eftermiddagen. Vi fick en liten regnskur påväg dit men i övrigt var vädret riktigt bra. En härlig eftermiddag med frisk havsluft med andra ord. Väl hemma tog vi oss en kaffe kopp för att fylla på orken. Viljan fanns men orken behövde få en nystart. Därefter begav vi oss ut i blåbärsskogen hemma på Ejde. Ingen vidare stor skörd som vi kom hem med, med vi försökte iaf. Det är nätt o jämt så att vi kommer upp i en liter när vi slår ihop våra byttor. Visst finns det lite blåbär för den som har tillräckligt med tålamod men för den med lite mindre bör nog vänta ett par dagar. Det är fortfarande en hel del kartar o de som redan är blåa är inte så överdrivet stora. Det som det finns mycket av är snarare mygg! Jag börjar tro att nutidens myggmedel har en motsatt effekt. De var som galna, myggen alltså, trots att jag stod med myggmedlet i handen och smörjde in mig. Suck. Vi tar nya tag en annan gång. Nu skall vi istället spendera det sista av kvällen framför en film. O i morgon börjar semestern på riktigt.

Inga kommentarer: