Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 8 maj 2010

Borta bra, men hemma bäst


Efter ett veckoslut i grannlandet Ryssland är man glad att vara hemma igen. Visst gick det bra att vistas där men tanken fanns ju alltid i bakhuvudet att detta är endast ett besök, jag har något bättre att komma hem till. Men vi är glada att vi följde med på resan. För visst fanns där mycket att se! Både av bra o dåliga saker. De riktigt dåliga sidorna fick vi naturligtvis inte se och uppleva, men det vi såg räckte gott o väl till på vår första tripp till grannlandet. Om tillfälle ges besöker jag gärna landet ännu än gång, men även då i grupp.

Nu är vi tillbaka i rullorna här hemma och det är mycket som händer. Mommo fyllde 85 igår så vi har bakat tårtor i veckan. Idag ska vi dit på kaffe o avnjuta tårta. Sen ikväll blir det kusinsamling hos oss o imoron ska vi då fira mor. Det är mycket nu.

Skönt är iaf att inkommande vecka är kort. Ledigt på torsdag och sen pakko pekkas på fredag. härligt!

Ha en riktigt skön helg allesammans för jag tvivlar på att vi hinner träffas i helgen!

1 kommentar:

sabina sa...

Intressant bild!