Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 22 maj 2010

Händelserik dag


Vi steg upp före tuppen idag. Man kunde tro att det satt i från vår vardag, eftersom jag haft morgonskifte under veckan som gått. Men lite sovmorgon blev det. Klockan ringde först kl 05:40.. gissar att de flesta av er som läser ännu sov då. Men vi steg upp o begav oss iväg till Kvevlax. Orsaken är mycket enkel. Vi hade lovat köra mormor o mamma dit eftersom bussen startade därifrån. De åker ner till Lappvik idag för att vara med på ny-invigningen av sjömansro.

Efter taxi resan tur o retur begav vi oss till jeppis igen. Anlände till stan lagom tills affärerna öppnade klockan 9. Även polisen hade vaknat och hade blåstest vid andra rondellen in mot stan. Väl inne i staden tog vi kaffepaus på ett café. Betjäningen kan man väl diskutera o lugnt konstatera att de två som betjänade vaknat på helt olika sidor idag. Mätta o belåtna blev det sen shopping i den rödgula butiken mitt i stan. O därefter ut till den gröna butiken för mer matinköp. Hittade även en ny inredningsbutik nära järnvägen. Säkert har den stått där ett bra tag redan men jag har inte besökt den tidigare iaf. Många fina prylar, men priset var ju därefter..

Så var M då igen en god medmänniska och upplyste en bilist om att bensintanken läckte. Det blev en rätt så stor pöl på asfalten där den stod.. Kvinnan tackade för omtanken men var nog redan medveten om 'problemet'.

Väl hemma igen efter morgonens äventyr så har jag nu hackat ihop en röra till lerkrukan. Efter ett par timmar får vi se hur den blandningen smakar. Vi får nu hoppas att lerkrukan inte hittar på något oväntat i ugnen..

.. o på spisen står en kastrull med ett 'saft experiment'. Så hos oss händer det grejer!
Nu ska jag ut behandla träsoffan..

C u.

Inga kommentarer: