Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 15 maj 2010

pappas flicko

Igår spenderade jag dagen i vasa med min likasinnade vän, som oxå är pappas flicko. Med andra ord så är vi båda 'skrotsamlare' så som våra fäder. Vi själva ser ju inte våra fynd som skrot, men många andra skulle kanske göra det.

En del loppisar hann vi inte ens med. Men på de vi däremot hann med fyndade vi både det ena o det andra. Med hem så kom en 'ny' handväska, ritmallar, knappar, en hylla, en plåtburk , en duk, en rihimäkiburk, ett leksakstå i trä, spelet kinashack samt en till hushållsassistent att ta reservdelar från. Med hem kom oxå de fula hönorna som syns på bilden. Men det är inte hela bilden.. vet något på vad de finns? Jag kan berätta att det används i köket, om det nu hjälper er..


1 kommentar:

sabina sa...

Låter ju som om ni ändå fyndade en hel del! Har nog ingen aning om vad bilden föreställer.