Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 10 maj 2010

Solens energi

Idag är det grått o mulet. En riktigt tråkig och tung förmiddag.
Igår kväll satt jag o listade upp allt vad som skulle göras i trädgården. Det blev en lång lista på små vårjobb. Men igår fanns det både energi att se allt jobb och att i princip gå ut o göra något åt det. För solen sken och det var riktigt fint väder. Så det är bara att konstatera att solen verkligen ger energi för att orka med allt småjobb här hemma. Utsidan får iaf vänta på lite bättre och varmare väder. Skall börja med att plantera om mina krukväxter på insidan nu. De har åter en gång vuxit ur sina krukor...

Uppdatering;

Nu lyser förstås solen när det blir dags för mig att åka till jobbet. Surt, annat kan man inte säga.
Vi får väl hoppas att vädret blir bra i slutet av veckan när jag är ledig. Planen med att plantera om krukväxterna här inne gick inte heller vägen,jag hade inga stora krukor kvar att plantera i..

1 kommentar:

sabina sa...

Så är det och idag regnar det igen.... :(