Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

tisdag 18 maj 2010

Vilodag


Efter två dagar ute i solen så är det nu skönt med lite regn. Även om det fortfarande återstår rätt mycket jobb i trädgården så får jag vara nöjd. Vi kom rätt långt ändå på vår syndiga söndag och kvällen igår. Så pass långt att det t.om. känns i både lårmuskler och knän att man varit igång. Men eftersom det regnar idag så får jag,utan att få dåligt samvete, ha en lugn kväll inomhus.

Helt sysslolös har jag förstås inte varit men kvällens sysslor har gått i en lugn takt. Jag har bakat lite o fixat o trixat med mina grönväxter. Efter att ha traskat över vårt riktigt smutsiga golv ett par gånger tog jag fram dammsugaren och utplånade lite dammråttor. Inte för att jag måste utan för att jag ville. När man ska få något gjort så är det stor skillnad mellan att måste och vilja.

Nu ska jag koka mig en kopp te och sedan bara njuta av vår nyklippta gräsmatta. Den blev nämligen klippt igår.Grön o fiin efter dagens regnskur.


1 kommentar:

sabina sa...

Snart måste nog vår klippas oxå, undrar om någon har tid att kolla upp gräsklipparen först...