Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 27 maj 2010

Den lilla röda grytan

Bland alla mina fina loppisfynd så är min lilla röda gryta verkligen guld värd! Den står nu åter troget en gång på spisen och kokar en god kalops till kvällen. En maträtt som fått mycket kritik av unga. Men hos oss är den en god favorit.

Nu ska jag ut o göra klar terassen så länge vädret håller i sig..


2 kommentarer:

maria sa...

jäär vi oss iter vi å mycki kalops... jääätte gott :)

sabina sa...

Vi kallar e köttsås men he je ju entå nästan sama sak! Gott och mättande! Snyggt med den helröda färgen på grytan.

Ser i inlägget ovan att ni ska till Stockholm till hösten, det ska troligen jag med... inte på föreställningen dock. :)