Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 14 oktober 2011

Egen tid


Det är bara att konstatera att som småbarnsförälder så får min "egen tid" en ny betydelse. När man i ett parförhållande pratar om egen tid så är det ofta tal om att ta hänsyn till den andres intressen och ge honom/henne egen tid till detta. När jag nu pratar om egen tid, som småbarnsmor, så är det frågan om tiden när dottern sover och jag har möjlighet att faktiskt göra något konkret. Visst kan man göra mycket när de är vakna oxå, men då vill man ju umgås med dem o så är de ofta i behov av uppmärksamhet i form av mat eller blöjbyte.

Hushållssysslor som tidigare såg som ett måste har plötsligt blivit enkla. Det går fort och man är underligt nog motiverad att göra mat, tvätta kläder och tömma diskmaskinen. O fort ska det naturligtvis gå, eftersom man aldrig vet hur länge hon tänker sova. Om det sen finns tid över så är det bara en bonus att sätta sig ner med en tidning eller sticksömmen en stund.

Inga kommentarer: