Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 27 juni 2009

Tistel o trassel



Idag har det återigen varit en riktigt varm dag. Hemma hos oss verkar det som om termometern på insidan och termometern på utsidan haft en tävling om vem som kommit högst. Stundvist har det t.om. varit varmare på insidan än utsidan. o då bör det kanske påpekas att temperaturen ute har legat kring 28 grader..

Jag antar att rätt många har legat i solstolen idag och lapat färg och njutit. Personligen kan jag inte ligga still och bara vara. Jag har inte ro att sitta där o se på allt som borde göras även om jag kan låta det vara ogjort just för stunden. Det börjar plocka i mig o jag blir helt enkelt tvungen att röra på benen. Så idag har jag lapat min del av solen med gott samvete. Blombänkarna är åter en gång rensade och likaså jordgubbslandet. Trädgårdslandet hade smått kommit igång och förstås hade även ogräset slagit rot där. Det blev en snabb rensning där eftersom det ännu är lite svårt att se skillnaden mellan ogräset och morotsblasten.

Lyckades även ställa mig på knä rakt på en tistel så att jag fick fullt med röda små brännande noppor strax under knäet. Tur i oturen hade vi gamla goda salobrin hemma som fixade bort den akuta brännsmärtan.

Tydligen smittade även arbetsmoralen av sig för M har kämpat med gräset nere vid ån. Det ser betydligt bättre ut nu även om arbetet ännu är lite på hälft. Det kvarstår en finslipning med trimmern.

Ikväll blir det lågstadie-klassträff vid kvarnen. Vädret kan man iaf inte klaga på så istället får jag väl vara missnöjd åt antalet deltagare. Vi kunde ha varit fler..

Inga kommentarer: