Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 15 juni 2009

Sol Vind och Vatten


blomma ur blombänken.

Helgen är förbi och den förflöt till största del i fiskets tecken.
Hela fredagsskvällen spenderade vi i Kållby på fiskets natt o vi var definitivt inte ensamma om att befinna oss är. Både tvåbenta människor och vingburna myggor gjorde oss sällskap. Tyvärr kunde vi inte säga detsamma om fisken. Den lyste med sin frånvaro iaf runt våra spett. Med eftersom man kunde se andra dra upp dem så kunde man tro på att det verkligen var utplanterat en del foreller.

På lördagen sprang vi runt på auktioner och loppisar. Två ordentliga fynd gjorde vi och åtminstone jag var ( o är fortfarande) nöjd! Det ena fyndet, en 10 liters mjölkhink, ropade vi in på drängstugans auktion och det andra fyndet,en blå fin sparkstötting, fyndade vi på bondgårds loppiset. Precis vad vi behövde. Kvällen ägnade vi sen i goda vänners sällskap.

O så söndagen..
då gav vi fisket en ny chans vid mosavattnet. Men för alla er som nu tänker att det var ett perfekt väder för fiske kan jag bara säga att det är ren bullshit. visst, solen var härlig och vattnet var blått. men vinden var en riktigt plåga! De första 4 timmarna gick riktigt bra. Men när vi återvände till mosavattn efter vår kaffepaus här hemma så var blåsten olidlig. Som M sjöng på väg hem, som stormen river öppet hav..
Ingen fiskelycka hade vi heller denna gång. Så vi fick nöja oss med smågrabbarnas fiskelycka. Det var ett rent nöje att se de två knattarna få fiska med sin fafar/morfar. O ni skulle ha sett deras äkta sanna glädje när de drog upp sina små abborrar :)

Inga kommentarer: