Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 6 juni 2009

Tibax i ljuset

Ebba

Det verkar som om min blogg motivation gick i moln tillsammans med solen här för en tid sedan. Nåja, visserligen har kanske solen varit framme i små knyckar men de gångerna har jag förstås varit ute och lapat i mig lite ljus och värme. För vem sitter inne och bloggar en varm o ljus sommardag?

Förra helgen var det minsann varmt och vi spenderade hela lördagen utomhus. Äntligen fick vi bukt på stenplattorna som vi har fram på gården. De har legat i olika höjder och massor av gräs har vuxit fram mellan dem. Men nu är de då raka och fina igen och inte ett ogräs så långt ögat kan nå. Tyvärr kunde vi aningen försent konstatera att solen var rätt stark.. och vi hade inte alls tänkt på att vi behövde smörja in oss.. Så resultatet var ett faktum, vi brände våra ryggar rejält! Tur i oturen var väl iaf att jag hade en topp som inte lämnade några fula spår inför höstens festligheter. Men min rygg är långt ifrån vacker att beskåda.. För tillfället känner jag mig som en orm som byter skinn. När min syster såg den ida var kommentaren " O ni ha ba sola jär heim?" Jepp, vi har bara solat hemma. Men ryggarna ser nog ut som om de besökt spanien en längre tid..

Inkommande vecka är det permitteringsvecka igen. Men trots det har jag fullt med program som jag ser fram emot. Trist var det förstås att lämna jobbet i fredas efter att man läst den senaste lappen so vd:n lämnat åt oss i kafferummet. "..90 dagars permittering/10 eller fler uppsagda.." Så nu vilar en viss ovisshet över oss anställda, vem gäller det? när blir det av? vilket alternativ väljer de, osv..



Inga kommentarer: