Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

söndag 7 juni 2009

Syndig Söndag


fotot är från ifjol

Det blev ingen vilodag för oss denna söndag. Eller, att säga så är väl oxå en lögn. För vi kom hem miss i nassen och somnade ungefär samtidigt som solen steg upp. Så vi sov minsann länge o väl, iaf om man får tro klockan. Men sen när vi kommit oss på fötter så var vi alltför aktiva! O jobbar man på en söndag får man väl tro ordspråket synden straffar sig själv. Jag har latamansbleimor på händerna och M fick en blodbleimo efter att ha slagit sig själv på tummen med hammaren.

Men resultatet av allt jobb syns!
Gräsmattan är klippt, grönsakslandet är rensat och både morötter och sallad är sådd. O även potatislandet är i sin ordning. Till råga på allt har en hel del galler fastnat på hundhags-stommen. Vi var verkligen på G med det men eftersom mina föräldrar avbröt oss och lockade in oss med rökt sik så får vi ta slutspurten på hundhagen en annan kväll. Duktiga har vi ändå klassat oss som.

Nu ska vi svänga dygnet rätt väg och försöka få lite sömn. Imorgon väntar en ny dag full av överaskningar och förhoppnigsvis får M även svaret om resan blir av.


Nati nati!

Inga kommentarer: