Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 12 december 2011

# Regel utan undantag #

Jag var nog lite för trött igår när jag kokade ihop pepparkaksdegen. Alla ingredienser stämde nog, men i förhållande till varandra blev det lite fel. Man kan ändra recept ut i det oändliga men när man halverar mängder, bör man halvera alla ingrediensernas mängd. Vid försöket att baka ut dem idag gick det inget vidare. Degen var kladdig och omöjlig att kavla ut. Jag tillsatte en hel del mjöl innan jag insåg var felet egentligen satt. Sirapsmängden hade inte halverats.. vad säger man då? -det är mänskligt att fela.
Ny pepparkaksdeg har kokats, men den lär jag inte baka ut idag. Så nu blir det att ta itu med något annat julrelaterat, typ städning.

Inga kommentarer: