Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

söndag 11 december 2011

Mitt livs stipendie

För exakt ett år sen skrev jag på bloggen om mitt pepparkaksbak. Bilden ovan är dessutom från det. Visserligen har jag bakat ½ sats pepparkakor redan i år, men de är snart slut så nu blev det dags att göra en till. Underligt det där med åtgången egentligen. Ifjol gjorde jag en hel sats direkt och då räckte de en evighet, de tog faktiskt aldrig slut. Iår måste de ha varit riktigt goda eftersom en ½ sats redan gått åt och det är många dagar kvar till jul.

Det är trots allt samma recept jag använder mig av år efter åt. Tradition heter det visst när man sysselsätter sig med sådant. O receptet hittar jag i Marthas kokbok, mitt livs enda stipendium, som jag fick för 12 år sedan.

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Marthas kokbok fick jag också för ex antal år sedan. Den är verkligt bra och man hittar många "gambädags" recept tär!:)

Basi sa...

Riktiga grundrecept. + myki tips bara man sku läsa..