Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 19 december 2011

inTe JaG

För lite över en vecka sedan hjälpte jag mormor att torka lite damm på bokhyllan. Gamla tanter skall inte klättra på kökspallar med risk för att ramla. Så snällt klev jag upp och torkade bort dammet. Dammet ja, som knappt existerade eftersom mormor så sent som till midsommaren torkat dammet på denna obekväma plats. Översta hyllan på en bokhylla där ingen ens kommer på tanken att kolla om någon torkat.
Min mor var även med på detta besök och jag suckade över mormors onödiga städande inför jul. Min mor, som även hon genom tiderna envisats med att vända upp &ner av huset inför julen, suckade även hon och tillade att det blir bara värre med åren.
Inte jag tänkte jag då. Jag skall inte vända upp o ner och ut och in på varje skrubb inför julen. Men här står jag då med trasan i högsta hugg och torkar av köksskåpen. Jag, i tredje generationens städmani..

2 kommentarer:

Anna sa...

Ja man ska aldrig säga aldrig. :)
Själv har man magen som ursäkt till varför man "slipper" julstädningen iår.

Anonym sa...

:P vad bra att du tagit hand om att ärva städmanin... så slipper jag. Kände mig dock tvungen att städa en kökslåda idag sen den pga alla plastpåsar som liksom trillat "bakom" inte gick att stänga mer.. så att sånt. //elle