Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

tisdag 27 september 2011

Sibirisk skitstövel


Det rätta namnet är Sibirisk nötkråka, Nucifraga caryocatactes.
Men sanna mina ord, fågeln är en skitstövel. Varför? Jo den sportar nämligen med att slänga kottarna ur cembratallen på vårt hustak tidigt om mornarna vilket för ett störande ploink-ljud. För att inte tala om lätet som fågeln själv för. -suck- Igår när maken var ute med hunden så lyckades kråkskrället även slänga en kotte på dem. Så om någon har en effektiv fågelskrämma kan vi låna den nu. Eller så får jag bara hoppas på att dagens kraftiga vindar för den vidare till någon annans tomt..

Inga kommentarer: