Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

tisdag 6 september 2011

Medelålders förbrytare

Jag besökte den stora gröna affären idag för att inhandla lite mat och diverse prylar. När jag traskar iväg för att lägga tillbaka köpvagnen ser jag en mercedes som försöker parkera i en vanlig ruta. Bilen kom för snävt och borde ha backat lite för att komma perfekt in i rutan. Men istället bestämmer sig chauffören för att backa ut, köra längre fram och parkera på en familjeruta. Ur bilen stiger ett medelålderspar - utan barn. Ser ni lika rött som jag? några medelålders som stod under taket vi köpvagnarna tittade oxå långt mot förbrytarna men ingen av oss gjorde något. Ännu denna gång kunde jag hålla mig, men snart är jag själv i behov av familjeparkeringarna och då har jag svårt att tro att jag ständigt kommer att stå tyst inför dessa medelålders förbrytare.

Inga kommentarer: