Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 13 juli 2011

Irriterande flygfotografering pågår

För tillfället cirkulerar en helikopter väldigt lågt över byn. Den var just och flög runt vårt hus och jag misstänker förstås att det är husfotografering på gång. Så var iaf fallet när den cirkulerade i Nkby och Jeppis härom dagen. Irriterande är den hursomhelst och vår hund sprang runt i huset i hopp om att se varifrån oljudet kom. Skulle det inte inte vara betydligt lättare att sända ut en förfrågan om man alls är intresserad av ett flygfoto av sitt hus? Då skulle de inte behöva ta alla onödiga bilder och irritera folket med att flyga oroväckande lågt över deras hus. Dessutom skulle man då ha en chans att få gårdsplanen städad innan de fotograferar. För nu skall tydligen alla hus fotograferas och sen om någon månad kommer den envisa försäljaren och begär en hutlös summa för ett flygfoto av ens hus, ett foto man kanske inte alls vill ha..

Inga kommentarer: