Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 16 juli 2011

sommarfrukost

Jag har aldrig varit riktigt svår på yoghurt som frukost tidigare men nu i sommar har jag insett vilken bra start på dagen det egentligen är. Enkelt och gott, vill jag påstå. Mest har det varit naturell yoghurt med russin som har dominerat men eftersom svärföräldrarna var på besök igår och hade med sig ca 6liter jordgubbar så blir dagens yoghurtskål naturligtvis toppad med jordgubbar.

Efter frukost blir det en spontan till Kokkelby på lite irriterande ärenden. Den stora el-kedjan som börjar på G står nämligen inte så högt i kurs hemma hos oss. Vår digibox är inne på sin andra service inom 5månaders tid och under denna service resa fick vi faktiskt en annan digibox under tiden. Den har dessvärre sagt upp kontraktet med oss nu och vägrar fungera. -suck-

Inga kommentarer: