Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 9 september 2009

Havtorn

Ifjol fick vi endast 20st bär sammanlagt på alla våra havtornsbuskar. Iår har vi fått betydligt mer! Igår kämpade vi över en timme med att plocka de små sura bären. M var riktigt flitig och fortsatte plocka när jag gick in för att göra mat. Han blev dock inte helt färdig och en buske lämnade lite på hälft. Undrar just när vi ska få inspiration att plocka det sista? Det är nämligen rätt knepiga bär att plocka eftersom man konstant river sig på de små taggarna. De små såren som de då orsakar blir fort fyllda med den sura saften som kommer ur bären o det tar syyykt! För det är svårt att plocka havtornsbär utan att något går sönder. M gjorde ett försök i att klippa lös dem, men det gick inte heller så smidigt. Nåja, en buske återstår o vi har redan 6 st 0,5l frysaskar med havtorn i frysboxen. En rätt stor skillnad mellan ifjol och iår på bärmängden..

Igår var jag även till frissan o fixade hår, ögonbryn och ögonfransar. Är riktigt nöjd med resultatet. :) o min privata frissa verkar ha det hela på klart till lördagen så det finns inget att oroa sig för. Hoppas nu bara att jag minns allt jag ska ha med mig i klädväg när jag ger mig iväg till frissan på lördag..

Idag är det lite övning som står på tapeten o ikväll ska borden på plats i samlingshuset. Skall bli roligt att komma igång och verkligen göra något konkret av det hela. Men nervositeten sparar jag till lördagen. Det var visst så att jag skulle lägga in en påminnelse i telefonen till lördagmorgon, "nu är det dags att bli nervös.."

-3 dagar kvar-

Inga kommentarer: