Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

tisdag 8 september 2009

brutal väckning


Fick väckning 05:30 idag av vår underbara Ceasar. Han börjar bli aningen för stor för att sitta på fönsterbrädet, men har inte riktigt förstått det själv ännu. Så istället flyttar han lite på blommorna som finns där.. imorse kom en alltså ner med en väldig smäll som väckte både mig och M. Men precis som med småbarn så är det ju "mamman" i huset som får stiga upp. M var inte vaken så värst länge av smällen. O skärvorna från krukan kunde inte vara kvar på golvet tills morgonen eftersom de då kunde orsaka större skada på djurens tassar än den som redan var skedd.. Så jag steg upp o städade undan, men somna sen skönt om igen.

Idag är det åter igen en del program hemma hos oss. Småsaker som ska fixas o göras i ordning. O så ska jag äntligen få fara till frissan o fixa upp kalufsen min. :)

-4 dagar kvar-


Inga kommentarer: