Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 28 januari 2009

stegring


man måste tydligen ta dagen och livet som det kommer. har varit hemma nu sen i måndags och det börjar suga rejält. skulle egentligen ha nattskifte hela veckan lång + att jag skulle ha ett extra skift på söndag. men nehepp, inte blev det så inte. vaknade på måndag efter första nattskiftet, svettig som en gris o trött i hela kroppen. felet? ja det var förstås stegring. termometern bekräftade det hela med att visa 37.5.

låg temperatur kan en del tycka. men inte för mig som vanligen ligger under 36 i kroppstemperatur. detdär med låg febertemperatur är väl något jag ärvt av min mor. det enda positiva med denna irriterande envisa feber är väl att jag bara har mig själv att ta hand om. inga barn och inga måsten. likväl tycker jag det kunde släppa taget nu, med envis som den är ligger vi fortfarande på 37.3

nu ska jag äta lite fruktsallad för att få i mig lite nyttiga vitaminer och bli frisk igen.


1 kommentar:

sabina sa...

Jo, vi fick dom av henne men inget te fick vi...

Krya på dig!