Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

söndag 25 januari 2009

Bra låtar mot skitstil


Helgen går allt för fort, så är det alltid. Nu är det söndag och redan ikväll kommer arbete emot igen. Nattskiftet väntar m.ao. Nåja, faktum är ju att man tycker om sitt arbete så fort det börjar komma permitteringar på tal. Ännu är det lugnt på vår avdelning, men en annan avdelning börjar plocka bort folk vecka 11. Så det är bara att jobba vidare, man kan inte så mycket annat..

I fredags var vi på Tommy Nilsson. Våra förväntningar var kanske lite väl stora när vi begav oss dit. För vi blev verkligen besvikna. Först o främst fick man fundera om han skulle spela enligt sin svenska tid. Enligt informationen man fått av affischerna skulle spelningen dra igång kl. 22. Men klockan hann bli 22.25 innan han kom in till tonerna av öppna din dörr. Så drog det igång, äldre låtar, nya låtar, helt okej. Mellansnacket var värdelöst och Tommy Nilsson verkade inte alls trivas i sin situation. Medelåldern var ca 47år och totalt var det runt ca 100 personer. Inget vidare folkhav direkt. Men missarna blev fler i uppträdandet. Han presenterade en låt, en kvinnas man, men när bandet drog igång var det en bro av hopp som spelades. Han verkade inte alls förberedd.. Avlsutningsvis så spelade han en låt, gick ner i publiken och kramade en som stod längst fram, därefter smet han ut. Publiken klappade förstås in honom igen och han spelade en engelsk låt till sist. Den nya avslutningen var lika värdelös som den första. Han bugade en gång tillsammans med bandet och gick sen ut. Personligen tycker jag han kunde ha avslutat med att tacka publiken att de kom och att han trivdes eller nåt dylikt. Skitstil Tommy.

Även igår, lördag, var vi kulturella. Vi besökte nämligen Narrkåta revyn i Tervärjv. Det var helt hyvens. Sämre en tidigare år men nog hade den bra inslag iår oxå. Funderingar om att göra en revy i Purmo kom på tal. vi får väl se om det blir något mer på den fronten..

nu ska jag ha min slöa sköna söndag..

1 kommentar:

En vit vardag sa...

Hej! Vi missa varader me en dag på Narrkåta. Vi var i fredags. :) Träffa Mats vi bode idag o ha berätta att du var sjuk. Hoppas du blir frisk snabbt!! Vi ses!