Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 11 november 2011

Tala är silver-men tiga är guld

Bilden hittade jag här.

Jag borde egentligen vrida upp aktiviteten en aning. Nu just går jag på sparläge och gör inget annat än äter, så känns det iaf. Lilla fröken ligger nöjd i sittern och diskuterar med sig själv. Ungefär som jag då-men till text denna gång. Hittade denna passande bild genom en blogg. En sådan kasse borde man kanske ha? Men sen känner jag rätt många andra (läs; mina syskon) som oxå borde få en sådan. Så i slutändan skulle jag ändå inte veta vilken som var just min.

Julen närmar sig, iaf i affärerna. Här hemma finns inga tecken på jul ännu, om man bortser från en del julgodis. Idag har jag prövat ett recept på marmelad som jag fick av svägerskan. Tillvägagångssättet var enligt mig för krävande för att jag skulle göra om det. O slutresultatet på marmeladen jag gjorde idag har jag inte fått se ännu eftersom den är på kylning ännu. Fudgen jag gjorde igår är däremot godkänd, mörk fudge med mintsmak.

Inga kommentarer: