Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 24 november 2011

.pilates.

Det är dags att ta itu med magmusklerna igen. Det finns inte längre några vettiga ursäkter till putmagen- nu ska den bort. Maten går det inte att göra någon förändring på eftersom jag fortfarande ammar men man kan ju alltid välja vad man trycker i sig. Minska på godsakerna osv.. det är alltid så lätt att säga, men svårt att genomföra. Ett litet steg i rätt riktning kom jag idag. 20 minuters pilates pass. Direkt effektivt blev det inte eftersom voffsen E kom o gjorde mig sällskap på golvet. Men det var iaf ett godkänt försök. Sen blev det även en kort promenad med vagn o hund. Jag hade inte samvete att lämna hem hunden, hon behöver ju oxå motionen. Men promenaden blev tyvärr kort pga av henne. För hund-katt instinkten kom på och med en sådan muskelknutte till hund som hon är så orkar man inte bromsa henne samtidigt som man styr vagnen. Lite positivt medförde promenaden dock eftersom tösen sover gott ute i vagnen fortfarande.

1 kommentar:

Alexandra sa...

Ja allt gar mot rätt riktning låter e som!:) Ett tips då du gar ut me hunden på sama gång som vagnen& Hanna, så är att man kan köp ett sorts bälte man koppkar kopplet på så fördelas hela din kroppsvikt mot hundens lättare att hålla emot. och när snö och slask kommer emot blir e också lättare att styr vagnen med två händer!