Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 9 november 2011

Från I till U


Denna bild är sen inte min egen, jag har norppat på nätet. Jag skulle inte ens ha möjlighet att ta denna bild för tillfället. Hemma hos oss gick vi från I land till U land på en väldigt kort stund. Vi har nämligen inget rinnande vatten för tillfället! O ifall ni inte vet hur det känns att bli av med vattnet utan förvarning, så kan jag berätta att man blir rätt handikappad på en gång. Det finns inget att tvätta händerna i, inget vatten att dricka osv.. Så vi staplar oss fram med våtservetter och mjölk. Ingen dålig kombination det heller. Men tankarna är många när det plötsligt inte kommer något vatten. Har jag missat en annons om att vattnet ska va avstängt? stänger de av vattnet för att jag inte meddelade vad det stod på mätaren? borde jag inte få några påminnelser? Men nu var det ju så 'enkelt' fel att någon helt enkel grävt av huvudledningen till Purmo.. så jag behöver ju verkligen inte känna mig ensam utan vatten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja hoppas att int e var nar vi känder som satt bakom spaka x) -elle-

Tanja sa...

Aha, var e därför vi var utan vatten. Vi har ännu jättegrumlo vatten som kommer ur kran för vi e så langt bort från anslutningen, he e int så man riktigt vill drick i ännu ens...

Basi sa...

elle- nej h*n är oskyldig ;)
Tanja- sidubara, smaksatt vatten direkt ur kran ;)