Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 23 november 2011

-paus-

Det doftar pepparkakor i hela huset. Julgardinerna är uppe i en del av fönstren och i vardagsrummet är julstjärnorna redan i fönstret. Jag är ovanligt tidigt ute i år men å andra sidan är det faktiskt lilla jul till helgen. Visst återstår en del städning men just nu känns det helt enkelt rätt att ta en paus.

Lilltösen ligger bredvid mig på soffan och småpratar och jag planerar att ta fram sticksömmen. Väntar ännu på boken jag beställde förra veckan. Julkulor, heter den och innehåller förstås lite stickmönster. Ja, på tal om mönster, är det någon som har något bra mönster på barnkläder?

4 kommentarer:

Maria sa...

Jag tänkt å snart böri plock fram na julgardiner å julbelysning :)

Alexandra sa...

Gå in på drops sida så hittar du nog allt möjligt!:)

Basi sa...

drops har en hel del stickat, men var hittar jag sy mönster?

Alexandra sa...

Sy mönster var en annan femma. Har du kolla vi bibban, kanske dem har na sytidningar tär!