Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 23 juni 2011

-p-a-u-s-

När jag är ledig vill jag egentligen få massor uträttat. Jag vill upp tidigt för att få det mesta ut av dagen och verkligen veta att något blir gjort här hemma. Igår planerade jag för brödbak idag eftersom jag istället för bröd köpte hem både jäst och mjöl. Men nu är det sen bara att konstatera att dagarna inte längre blir som man planerat.

Igår kväll täppte näsan till ordentligt. En förkylning slog sig ihop med min "vanliga" nästäppa. Så när det var sovdags fick jag bara luft genom munnen vilket var riktigt obehagligt. Ibland brukar sådana otäckheter gå över under natten men symptomen var den samma även i morse. Försökte med alla tillåtna medel få in lite luft genom näsan och lyckades lite. Somnade därefter om men vaknade en timme senare åter igen täppt i näsan. Lite bättre blev det när jag kommit mig på benen men gosh vad irriterande denna nästäppa är. Den resulterar i att man andas genom munnen och det tar på orken. Så något brödbak blir inte av.

Istället försöker jag få huset städat till helgen. Inte ens det löper smärtfritt. Har nu rensat bort lite skräp här och var och flyttat undan lite prylar inför dammsugningen. Men nu tog orken slut och en paus var ett måste. Dags att smurfa runt lite och samla krafterna inför städningens slutspurt..

Inga kommentarer: