Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 9 juni 2011

Fetknopp

Det händer egentligen inget och allt samtidigt hemma hos oss nu. Vi har program upp över öronen och saker som skall göras utöver det. Men så ser schemat ut i princip varje helg i juni, så det är väl bara att vänja sig. Senaste helg var vi på möhippa/svensexa. Helt skoj eftersom båda två blev riktigt lyckade. Vi tror och hoppas att brudparet var av samma åsikt. Inkommande helg är det bröllop, ett par andra vänner sig gifter sig då och sen blir det även dop åt lillgrabben.
Vi får bara hoppas att värmen lugnar ner sig tills det för just nu är den bara an plåga, iaf för mig och min vätskefyllda kropp. Detta är minsann ingen tidpunkt på året då man skall växa till sig. Mina fötter är stora klumpar utan normala vrister som inte ryms i vanliga skor och mina fingrar tjocka som knackkorvar och obrukbara. Det värker o packar i både händer o fötter när man försöker få något gjort. Men så är det bara, det gäller att bita ihop och le vidare.

1 kommentar:

Linda sa...

Det e dåligt "taijmat" att växa till sig nu under sommaren!! Försök med att äta grape, fungerade lite för mig.