Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 3 juni 2011

Husarrest


Hagbard kom hem sent på onsdag kväll trött och utmattad. Nu har han sovit och ätit men riktigt pigg är han ändå inte. Tydligen har han varit i ett ordentligt slagsmål för stora bitar päls är borta under magen och ett fult sår har han fått vid munnen. Visserligen är han på fötter men lite problem är det när han försöker hoppa upp o ner från soffan. Vi får nu hoppas att det inte är något större fel på honom och att orken kommer tillbaka under helgen. Han har iaf husarrest så att vi kan hålla ögonen på honom.

Maken är som bäst ute och gör dagens goda gärning. Han är nämligen och klipper gräset åt grannfrun. Så nu gäller det för mig att få lite ordning här hemma under tiden. Det går lite trögt, om man nu ska vara ärlig. Vi hade planerat att spendera eftermiddagen/kvällen med att fiska men om inte vädret lugnar ner sig så lär det bli andra planer. Kanske man skulle få någon ordning i trädgården då istället..

Inga kommentarer: