Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 22 juni 2011

Hembakat

Jobbade endast två timmar idag och fick sen söka mig hemåt. Jag hade nämligen pekkasdagar som måste användas innan semestern så det var läge att använda sig av dem då. Riktigt bra det med för då hann jag in till stan innan allt folk vaknade. Det var iaf vad jag trodde. På det gul-röda varuhuset var det ännu lugnt strax efter åtta men en timme senare på det gröna varuhuset var det äckligt mycket folk redan på parkeringen. Jag vill inte ens tänka på hur mycket folk som menar sig ut o handla imorgon. Med hem följde tidningen "Hembakat" som är full med goda recept för den som gillar att baka.

Väl hemma blev det sen en kort sovstund. Det är tydligen något man får vänja sig med att ta sig tid till. När man närmar sig storleken av en elefant så blir konditionen allt sämre och orken uteblir. Observera orken, inte viljan. Efter sovstunden var det på ren vilja som jag påbörjade ett flertal bakprojekt. Om jag egentligen orkade, njaa.. men jag ville! O resultatet blev bra även om magen ibland ville vara lite i vägen. På kaffebordet ikväll serverades nybakade bullar, hallonmuffins, hallon-vitchoklad biskvier samt maränger. Helt enkelt mer gott att samla runt midjan.


3 kommentarer:

Alexandra sa...

Så dem de vitchokla och hallonbiskvierna i tidningen jag å. Så var di na att sats på å laga eller?

Basi sa...

Bottni var heilt bra, men fyllningen vart naleis lös, även baket di had kallna. o rätt smaklös. veit int om e sku bero på osaltat smör?

grinden på glänt sa...

Låter ju mums! Men kom ihåg att vila emellan iaf, det mår ni båda bättre av.