Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 27 april 2011

Premiär


Sedan barnsben har min favoritmat varit kall leverbiff med mos. Det kanske låter lite skumt, men är verkligen hur gott som helst! Mamma gjorde rätt ofta leverbiffar till söndags mat, men med tre syskon som även de gillade denna maträtt blev det sällan riktigt många biffar över som fick kallna till kvällen. O ifall det blev matrester så var det nästan en tävling om vem som hann äta dem när kvällen kom.

Nu har jag gjort dem själv för första gången i mitt liv. O resultatet, jaa, jag är är nöjd! Även av maken fick de godkänt.En riktig kritiker vore väl att bjuda in min bror, men å andra sidan skulle jag väl inte ha så många kalla biffar kvar då..

2 kommentarer:

grinden på glänt sa...

Han hade nog gärna kommit och "provsmakat". Fast det hade nog inte lämnat många biffar kvar.. :) By the way så är din brorson också svår på biffarna. Jag gör lika stor mängd som er mamma brukade fast det bara är 2 här som äter dom, det säger väl en del... :)

Basi sa...

He finns liiti rester ännu idag =)o så fick ja ju frys in halva satsen fö he blev såå myki..