Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

tisdag 5 april 2011

Det som göms i snö..


..kommer fram i tö.. -pling pling-


Jag har hittat vår bil! Den har nu aldrig varit försvunnen rent konkret heller, för hur tappar man en bil? Visserligen kan man glömma var man parkerat ibland men nu var det ju inte så jag menade. Nä, faktum är att jag har tvättat det rullande smutsiga fordonet som vi förflyttat oss med under vintern o fram kom vår bil! Härligt med en ren bil även om det nu bara varar för stunden. Men ännu återstår en ordentlig vårstädning på insidan innan jag är riktigt nöjd. För vem vill köra runt med en sandlåda vid fötterna.. *suck*

Men det är inte bara bilen som kommit fram i dagens varma tö väder. Hittade en hel del skräp på gården som helt enkelt låg på fel plats. Det är underligt, hur noggrant man än städar gården på hösten så är det alltid något som gömmer sig under snön fram till våren. Men det är väl för att man skall hålla sig sysselsatt när snön smälter. Nu är i alla fall "vägaråiskona" bort städade, endast ett fåtal blev kvar längs vägen för de var fast frusna. Så det är väl ett vårtecken i sig hemma hos oss. Längs landsvägen står de fortfarande kvar och bleknar i solens sken.

Nu skall hon som gjort gott belöna sig med lite gott, glass på menyn.

Inga kommentarer: