Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 6 januari 2010

Natur-djur

Påväg hem från jobbet ikväll fick jag en riktigt trevlig överaskning.
Mellan Bennäs och Forsby upptäckte jag en vit liten sak röra sig i snön. Det var en liten hermelin som kröp fram där. Jag saktade förstås av för att inte ha ihjäl den lilla stackaren. Ögonen blänkte till av bilens framljus, så svängde den på sig och studsade vidare. Den lilla rackaren fick mig att le stort. Är aningen harma över att mörkret hade lagt sig eftersom jag gärna hade stannat och fotat den lilla krabaten. Kameran hade jag nämligen med mig eftersom jag fotat istappar på jobbet ikväll. Så ni får njuta av en lånad bild denna gång. Här hittar ni mer info om Hermeliner.

Detta var veckans andra natur-djur. I måndags såg jag 4 rådjur på min skogspromenad med svägerskan. Hoppas nu bara att vädret blir lite mildare så att vi kan ta en ny promenad snart. Då tror jag kameran får göra oss sällskap..


2 kommentarer:

sabina sa...

Hoppas också på mildare väder. Det är så svårt att få till nån fläsk-brännar jumppa här inne... det blir mest soffan istället!

Min Svägerska och Jag sa...

Vad härligt att få se, och så söt den var.
Härrom dagen när jag var påväg hem från jobbet stod det ett vildsvin på fältet. Inte så söta kanske men väldigt ovanligt att se.

Jag hittade precis din blogg, ska bli trevligt att läsa vidare.
Trevlig Helg
/Linda