Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 29 januari 2010

Det rullar på

Hemma hos oss rullar vardagen på. Vi jobbar, sover och äter. Sånt som hör livet till. Visserligen blir det inte riktigt jämt fördelat mellan de olika aktiviteterna men vi planerar på att jämna ut det med tiden. En hel del övertid har präglat januari månad. Känns aningen surt just de dagar man jobbar över, men känslan att öppna lönekuvertet har plåstrat om just det såret och livet går vidare.

Vi har investerat i nya madrasser och sover nu som små barn på nätterna. En riktigt hotell känsla har infunnit sig i sovrummet.

Skall nu bege mig till jobbet igen. M är hemma, han jobbade senaste natt. Men han har feber och är aningen hängig. Nåja, lite vila o mycket vätska ska nog få honom på fötter igen. Ser fram emot morgondagen, även om det innebär jobb igen. På kvällen blir det nämligen middag i goda vänners lag.

1 kommentar:

maria sa...

Ska bli riktit rolit ti fara ut å ita im. kväll.. får hoppas på good mat :)