Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 9 januari 2010

-drömmar-

När man som jag har över 20km till jobbet så hinner man drömma sig bort rätt mycket under bilresan. Tankarna flyger iväg samtidigt som man koncentrerar sig på körningen. Jag funderar över vilka måsten som står på agendan, vad jag skulle vilja göra och hur jag skall gå tillväga med olika ting. Min far hade närmare 40km till jobbet, en väg, under sin tid i arbetslivet, men jag har aldrig hört honom klaga på avståndet. Han var snarare nöjd över att ha en så pass lång vägsträcka hem att han hann ventilera o fundera över dagen under resan hem. På så sätt behövde han inte fundera på det väl hemma. Även om jag har långt ifrån samma yrke som min far, så kan jag konstatera det samma. Jag njuter av den tid jag får spendera ensam med mina tankar under bilfärden hemåt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja moittar int helder na tå ja körd ti stan i somras å jobba, eli ti Monäs. Bara om man tänker på bensinkostnaderna! Bara skönt å sita ensam en stånd i biln tå man ir tröitt. :)Jenny