Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 6 januari 2010

En titt i backspegeln


Det är dags att ta en tillbaka blick innan vi fortsätter leva i nuet och njuta av vårt nya år.
En hel del har hänt sedan jag skrev sist här på bloggen. Jag har inte lidit av någon bloggtorka, det är snarare tidsbristen som hållit mig borta. Så en liten uppdatering skall jag bjuda på.

Vi firade julafton hemma hos oss. Det blev minsann fullt hus under kvällen när hela syskonskaran samt mor, far och mormor var på plats. Men även om det blev lite dåligt med luft, svettigt varmt och helt rörigt, som hör julafton till. Så var det helt underbart! Det är väldigt många år sedan vi alla hade möjligheten att vara på samma ställe sist. Helt praktiskt är det svårt att få allt att gå ihop. Av fyra syskon kommer det fyra bonusfamiljer,om ni förstår hur jag menar.

Nåja, julen kom o gick. Mellandagarna jobbade jag medan M fick vara hemma i permitteringens tecken. Ekonomiskt sett var det mest passande så oxå... Men på onsdagen hann vi iaf till Kokkelby en sväng. Det blev en lyckad tripp o jag kom hem med fler skor än jag har fötter till..

På nyårsafton hade vi road trip ner till Kimito. Hela familjen bänkade sig i bilarna och vi startade redan i tidig morgon för att hinna ner till vigseln klockan 16. Det var min kusin som gifte sig. Bröllopet var riktigt fint o lyckat även om värmen lyste med sin frånvaro. Några nyårslöften gav vi inte, så vi får ta det nya året som det kommer.

Så det var väl i stora drag vad som hänt. Nu får vi då åter rikta blicken framåt och se vad som händer på vägen.

1 kommentar:

Marie sa...

Ja det är mycket man ska hinna med! Men ni verkar ha haft det riktigt bra de sista veckorna av året.