Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 29 februari 2012

Piroger


Igår kokade jag risgrynsgröt för första gången i mitt liv. Det har helt enkelt inte blivit av tidigare och när man har en man som inte gillar gröt, ja då kokar man inte gröt så ofta. Samtidigt som gröten kokade jag en rejäl sats fruktsoppa och drömde mig bort till Ejde och famos gröt med fruktsoppa. Riktigt lika god som hennes blev varken gröten eller soppan, men godkänt blev det. Enligt mig iaf -men sen var det ju bara jag som åt av godsakerna också. Resten av fruktsoppan mixade jag ihop till puré åt lillfröken och gröten använde jag till dagens pirogbakande. De blev helt okej, men ändå inte så goda som svågerns. Eller så är det kanske så att de smakar bättre när någon annan gör dem?

Jag hade sen tänkt vara aktiv på eftermiddagen och ordna upp lite här hemma. Men nu verkar babyvakten ha slutat fungera och eftersom H sover i vagnen så får jag springa ut o kolla med jämna mellanrum- därav blir inget vettigt gjort. Letar en ny halare åt tösen nu, hon verkar bestämt växa ur vinterhalaren hon har innan vintern ger med sig.

Inga kommentarer: