Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

söndag 12 februari 2012

Händelserik helg


Det är söndag, vilket betyder att helgen börjar gå mot sitt slut. Det har varit en riktigt händelserik helg med mycket aktiviteter och bekanta. Vi tjuvstartade redan på torsdag med att ha en barnfri kväll och spendera ett par timmar på bio. Filmen vi såg var Hamilton, och sponsorerades av Jnt. Ifall vi inte hade haft gratis biljetter till bion så skulle vi knappast ha sett filmen. Några riktigt goda vitsord vill jag inte ge den, men som sagt- gratis är alltid gratis.

På fredagen fortsatte vi låna ut lilltösen och begav oss då med vännerna på revy. Purmo revyn, Brejvä Trådi, är ett nästan ett måste för dem som gillar revyer. Det i sin tur var väl värt sina pengar. O även om det var premiären vi såg, så var skådespelarna toppen! Som alla sen vet är premiären "svårast" o föreställningarna därefter blir bara bättre.

Lördag blev det släktrally och shopping. O nu har vi då söndag, slutet på helgen. Maken har varit ute och lekt i ny snön som andra ungar, med andra ord skuttat snö. Själv har jag försökt mig på en av svärmors kakor och slutresultatet låter vänta på sig. Lilla H har prövat sin nya matstol, den vi shoppade på lördagen, o sover nu gott på maten. En lugn och skön söndag helt enkelt.

1 kommentar:

sabina sa...

Verkligen full rulle för er! Men skönt med hemma-dag idag antar jag. :)