Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 2 augusti 2010

Risbär


Idag har vi spenderat eftermiddagen ute i skogen tillsammans med vår hund. Tanken var att vi skulle plocka blåbär, mycket blåbär. Men så blev det inte denna gång. Istället fick vi våra ämbar näst intill fyllda av hallon. Totalt blev det lite över 5 liter! Det är nog åratal sedan jag har plockat så mycket hallon men roligt var det. Hallon är egentligen ett rätt underligt namn på bäret.. fint namn på fint bär men med tanke på platsen den växer på kunde de lika gärna heta risbär.

Bilden har sen ingen anknytning till hallonen. Det e nu bara en enkel bild från en av våra pelargoner som pryder trädgården.

Inga kommentarer: