Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 26 augusti 2010

Snooze

Började denna dag med en alltför lång snooze. Väckningen var väl typ kl 9 o jag kravlade mig upp först efter 4 snooze-tryck. Klockan var då 09.40. Nåja, ingen far skedd eftersom det inte stod så mycket på dagens program. Det är tungt att komma igång på morgonen och aktivera sig när man vet att jobbet väntar på eftermiddagen. Man tittar ständigt på klockan o får känslan av att man inte hinner med något alls innan man måste iväg. Faktum är att man hinner med rätt mycket om man nu kommer sig upp från tidiga morgon o ändrar inställning.. men det är svårt att ändra gamla vanor.

Skoskavet irriterar fortfarande och det finns inga bekväma skor. Bäst passar ändå arbetsskorna och tur är ju det för annars skulle arbetsdagen bli en riktig plåga. Preparerar skoskavet med bepanthen som bäst. Hur länge tar det innan sådana läks? Det e evigheter sen jag hade ett sist..

1 kommentar:

maria sa...

he taar sin tiid.. men ha INT na plåster på tå d e heim så e får luftas så mycki som möjligt fö tå blir e fortare betär :)!