Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 24 juni 2010

Tidiga morgon

Det blev en pekkasdag idag. En ledig dag inför midsommarens långhelg. Nu kunde man då tro att jag skulle ta en ordentlig sovmorgon och bara slappa hela dagen. Så blir det minsann inte. Steg upp när M´s väckning gick igång och har nu varit i full gång sen ca 5.30. Jag o Ebba tog en promenad i det fina vädret och kom just hem. Den bästa tiden för en promenad är faktiskt morgonen. Det piggar upp o så är det ju inte så farligt varmt heller. Visserligen är kvällarna oxå rätt bra för promenader men då får man mer sällskap av knott o andra små flugor.

Har även hunnit en sväng till Neste o tanka bilen. Hade glömt vad M påpekat om att använda debit kortet i automaten och irriterade mig förstås över det när jag väl var igång. För vem vet på förhand hur mycket det kostar att tanka full tank? o då ska man välja mellan olika summor att tanka för. Irriterande, milt sagt.

Nu ska jag ut o gräva lite i trädgårdslandet o sen bege mig till stan för ett ordentligt matinköp.

Inga kommentarer: