Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 2 juni 2010

Projekt


Klockan går och jag är inte alls motiverad att åka till jobbet. Så är det när man vet att vi är underbemannade och har jobb upp över öronen. Igår tog jag ut en pekkas i ren protest o stannade hemma. Man orkar faktiskt inte plåga sig själv vecka efter vecka. O när de inte vill ta in någon att hjälpa oss, utan bara svara med att vi klarar oss.. ja då blir man bara ännu surare.

Hur som haver fick jag då vara hemma hela gårdagen. Jag o M fick ovanligt mycket gjort. Terassen e nu färdig inoljad o istället börjar huset få färg.Det finns en hel del träytor att måla även på ett tegelhus! O tur e ju att M är villig att stå på stegen o måla,annars skulle det bli många ytor omålade..

2 kommentarer:

sabina sa...

Vi såg honom uppe på taket igår! :) Jo då, barnen simmade nog, jag vadade bara... men vattnet var den dagen ljumt! Helt otroligt, men sant!!

Anonym sa...

Äh, upp på stega mee de nu bara! Ramlar man ner så er e väl meningen? :P Ja läärt me tå ja måsta siti på bastutaatsi så no lär tu de å. "Faabror" gick ju på nocken tå storebror laga föusi så int kan ju vi aadär släktingar vara hur spilt som helst. -l-